S námluvami firem to dopadlo dost bídně. Byl duben a ještě se nezačalo stavět. Takže to zase padlo na nás. Rozhodli jsme se, že si cihly objednáme sami. A budeme shánět nějakýho zedníka, který by se do toho pak pustil.

Už z doby přípravy projektu má Karel v počítači nainstalovaný AutoCAD. To proto, aby mohl kontrolovat projektanta :). Takže si teď v AutoCADu namaloval pohledy na všechny zdi (od projektanta jsme měli jen půdorysy). A vyskládal si je cihličkama. A pak, skoro jako Popelka, počítal kostičku po kostičce. Tak jsme zjistili, kolik vlastně cihel potřebujeme.

Pak Karel na konci dubna (28.4.2018) rozeslal poptávku po cihlách do několika stavebnin. Kromě ceny za cihly (nakonec byla plus mínus stejná ve všech stavebninách) zjišťoval, jak je to s dopravou.

Co je důležitější než cena materiálu?

V ceně cihel je vždycky i doprava od výrobce na pozemek (aspoň u těch našich VPC). Ale bez skládání. To by znamenalo domluvit si jeřáb i ještěrku, aby na pozemek přijely ve stejný okamžik jako kamion od výrobce. Ještěrka proto, aby sundala palety s cihlama z auta. Zjistili jsme totiž, že kamion nesundá horní plachtu, takže si jeřáb nemůže pro palety sáhnout. A tak, jak vypadá náš pozemek, by ještěrka nebyla schopná palety odvézt na desku. Karel spočítal, že kdyby vykládka trvala hodinu, tak by každý stroj (jeřáb i ještěrka) stál minimálně 1500,-. V tu dobu jsme už měli nějakou zkušenost s domlouváním takovejch strojů (například bagru). Takže jsme věděli, že by to bylo hodně starostí, telefonátů a nervů. A pak by měl kamioňák zpoždění a my platili za čekání. Nebo by jeden ze strojů nepřijel.

Až později nám došlo, že by návoz a vykládka materiálů probíhala ve všední dny. A že by se vždycky musel složit celý kamion. Takže 24 palet. Takže 24 tun. A to by se nám na desku a pak na strop rozhodně nevešlo. Na strop by taková váha vlastně ani přijít neměla. Takže bychom museli půlku cihel nechat dole. A pak je buď přeskládávat na strop (tak to ani náhodou) nebo znovu domluvit jeřáb.

Možnost dovézt cihly od výrobce nejdřív do stavebnin, tam je vyložit a naskládat na vlastní auto s rukou, nám nabídly všechny stavebniny, kterým jsme psali. Rozdíl ale byl v ceně. Stavmat za přeskládání a dopravu na pozemek chtěl 10650,-. Navíc by přes něj kvůli přeskládání nešla řešit reklamace rozbitých cihel.

Nejlíp nás vyšel Stavimat. Tam jsme za dopravu ze stavebnin a skládání na pozemku platili 600,- za dopravu a 100,- za složení na pozemek. Jeden kamion od výrobce nás tak stál kolem 4200,- navíc (protože to znamenalo 3 dopravy ze stavebnin). Samozřejmě jsou to částky bez DPH.

Několikrát jsme navíc využili to, že k nám auto jede a nechali si rovnou přivézt i další materiál. Navíc jsou v našich stavebninách tak skvělí, že si tam materiál i nějakou dobu nechali, když se nám nevešel na strop.

Taková drobná nevýhoda byla, že když zrovna neměli stavebniny volný auto, nepřivezli nám cihly hned.

Něco přes měsíc trvalo, než jsme získali a vyhodnotili všechny informace. Mezi tím jsme taky byli na dovolený (vycítili jsme to jako naši jedinou šanci). Na začátku června jsme objednali cihly a 23. června nám je konečně přivezli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *